+45 3324 9250 

Specialboghandel med alt inden for eksistens, filosofi, religion og teologi   

Guds øje er en tordensol

Udvalgte salmer. Koralbog

Af Simon Grotrian
Aros , 2015, 176 sider , Indbundet

Læs uddrag af bogen her

Lagerstatus: På lager

Simon Grotrian er en original salmedigter og en stor poet. Han er den, der for alvor har bragt salmedigtningen ind i det 21. århundrede med sin helt særlige formidling af Gud, Søn og Helligånd og hvordan troen kan se ud inde i hovedet på det moderne menneske. Nu ligger der en salmesamling med melodier til 64 af hans salmer. Værsgo’ at syng!

Pris: 268,00 kr.

Din pris 160,00 kr.

Guds øje er en tordensol er mulig at købe i mængder af 1 af gangen

Teolog og salmeforbruger Louise Højlund har beskæftiget sig indgående med Grotrians forfatterskab gennem mange år. Hun har sammen med lektor i musik og komponist Jesper Gottlieb, der i både denne og tidligere udgivelser har skrevet melodier til Grotrians salmer, redigeret denne salmebog. 64 salmer er udvalgt, og de dækker både kirkeår, årstider og livsbegivenheder.
I alt 11 komponister har bidraget med melodier, så bredden er stor. Alle har dog komponeret med det formål for øje, at fællessangen er et væsentligt element, når man skal synge en salme.

Salmebogen fås både som indbundet koralbog og som sangbog.

Lyt til alle melodierne under DOKUMENTER.

Omtale

Når digteren hedder Grotrian, kan man ikke andet end at glæde sig. For i hans tekster møder vi noget, der er større end os selv, vores dagligdags forstand og vores sproglige formåen.
DOKS (Dansk Organist og Kantor Samfund)

Han digter så utæmmet og grænsesprængende, at læseren nærmest bliver "bims i mælkebøtten" som Grotrian kunne finde på at sige det ... "Guds øje er en tordensol" er en inspirerende og innovativ salmebog. Præsteforeningens Blad

Denne udgivelse er det fineste og mest helstøbte værk, jeg endnu har set indenfor kategorien moderne salmer. Udgivelsen har potentiale til at imødekomme et usædvanligt bredt udsnit af såvel den nye gruppe af ældre som alle yngre genrationer. Organistforeningen

Forlaget Aros udgiver et pragteksemplar af en bog med 64 Simon Grotrian-tekster, alle med melodi. Kristeligt Dagblad

Yderligere information ISBN: 978 87 7003 707 5, 1 udgave, 1 oplag, Indbundet, Aros, 2015

Files

Hjerternes fontæne Den andens salme Se, vi kaster os i Herrens maleri Barnet vokser op og blir' et egetræ Når smerten blir mig alt for stor Vi forvandles under nåden Fred med verden Når klokken slår ni Hvis saltet mister al sin kraft Når klokken ringer solen ind Nu synger Ole Øje Aftenhimlen sejler ind Dette forår vil åbne alt Sommersne fra mælkebøtter Hvad er nød for Herrens trone Efteråret segner under himlens grå gardiner Sne er sølv i hjertet, Krist Guds nåde er en vintergæk Fastelavn Din frelser blir din klippe Han glemmer mig aldrig i afgrundens nat Det er Kristus, der betyder Jesus, hold en våge Jeg hører verden guffe i Troen kan vi ikke gruble Så kast dig ud på tusind favne Troen er en skøjtebane Da troen er et sennepskorn Troen eksploderer som en have Eva træder ind i klokkekjole Bønnen er et bølgeslag Vi lander på arket Velsign mit barn, du kære Gud Kære Gud Kalken med Ordet Herre, vi var dømt til urets gang Herren er med os, og Herren er god kopi Jeg gav dig min ring, du gav mig din Vi bekræfter vores tro At sige ja til livets tro i knælen Kristus var Sahararosen Verden har et gitter Når livet rinder åren ud Døden har en skygge Jeg længes Du jævner vore skanser Nu daler julesneen tæt Lyset blev endevendt Her er det sarte liljekød Nu pudres vi med slud Stjernen bæres ind i sin karet, idet vi favner himlen Jesusbarnet kommer som en kile i det tætte mørke Nu dufter vi af jul igen Og freden kom fra Betlehem Et kors af påskeliljer står Jeg længes efter svævebroer livet ud Den styrtende flamme Din opstandelse vil hæve En mand er død på korsets knast Taletyst med pinsepanser Kristus er frelser og helt suveræn Og Helligåndens vuggesang Lad os bære hjertet frem