Bestand og bevægelse
Grundbog om religionsundervisning og religionspædagogik for folkeskolefaget kristendomskundskab.
Bogen behandler temaerne livsfilosofi og etik, bibelske fortællinger, kristendom, ikke-kristne religioner og andre livsopfattelser.
Henvender sig til lærerstuderende og lærere
Bestand og bevægelse er en bog om religionsundervisning og religionspædagogik for folkeskolefaget kristendomskundskab. I bogens Afsnit A fremlægges indledningsvist de grundlagsovervejelser, der udgør forståelsesrammen omkring faget og dets historie. Afsnit B behandler mere konkret undervisningens indholdsside. Hvert af kristendomskundskabsfagets fire kompetenceområder behandles, Livsfilosofi og etik, Bibelske fortællinger, Kristendom, Ikke-kristne religioner og andre livsopfattelser. Afsnit C behandler fagets metodiske aspekter.
Som religionspædagogisk grundbog er værket rettet til lærerstuderende i undervisningsfaget ”Kristendomskundskab/religion” samt til folkeskolens lærere i den daglige forberedelse til undervisningen i faget og i forbindelse med efteruddannelse.
Forfatterne til bogen er alle undervisere med tilknytning til Læreruddannelsen i Aalborg.