Ni salmer til fællessang og kor

Af Janne Mark

En fornyelse af salmen som vi kender den

Musikken på Janne Marks nyeste album Pilgrim befinder sig på et spor mellem salmer, sangskrivning, folk og jazz. Janne Mark fornyer salmegenren, og som hendes tyske jazz-pladeselskab ACT skriver det: ”gør hun det med stor succes.” Albummet er både medlevende og tankevækkende, og der er meget nyt at gå på opdagelse i. Glæd dig til at dykke ned i en verden af smukke toner og dybe tekster.

I bogen Pilgrim – Ni salmer til fællessang og kor får du selv mulighed for at prøve kræfter med Janne Marks smukke salmer. Bogen indeholder korsats, klaversats og tekster til salmerne samt små introer til hver enkelt salme, der beskriver dens tilblivelse og tankerne bag den.

Janne Mark (1973) er vokset op i Struer ved Limfjorden. Hun kommer fra et ikke musikalsk hjem, men begynder ganske tidligt at spille klaver og vinder som 19-årig DR-programmet Zig-Zags ungdomsmelodi grand prix sammen med bandet B-ware. Janne Mark er uddannet på musikkonservatoriet og bliver i 2002 en del af DR’s første omgang Karriekaninen på P3. Hun udgiver tre albums InderigsUdenbys fra 2004, Agenda fra 2007 og Salmer fra Broen fra 2009.

For kontaktoplysninger til forfatteren, billeder m.v. skriv til maria@eksistensen.dk

Fakta om bogen

Sider:                 60